Create your flash banner online in 5 step مغز مي تواند خاطرات دلخراش را حذف کند :




منوي اصلي

موضوعات

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

امکانات دیگر

مغز مي تواند خاطرات دلخراش را حذف کند :
نویسنده : mohammad hosein موضوع : <-PostCategory-> دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:,
خبرگزاري آريا-گروهي از دانشمندان آمريکايي فضايي از مغز را کشف کرده اند که مسئول کنترل خاطرات دلخراش و دردناک است و مي تواند اين خاطرات را از ذهن خذف کند. 
دانشمندان دپارتمان
روانپزشکي دانشگاه کلورادو در آزمايشي که با استفاده از تصاوير رزونانس مغناطيسي عملکردي انجام شد، از افراد داوطلب خواستند که 40 جفت تصوير را که شامل عکس هاي دلخراشي از خشونت، تصادف، يک سرباز مجروح و صندلي اعدام الکتريکي بود را به خاطر بسپارند. سپس به اين داوطلبان تنها تصاوير چهره ها را نشان دادند و از آنها خواستند که درصورت تمايل به اين تصاوير فکر کنند يا فکر نکنند.
اين دانشمندان که نتايج تحقيقات خود را در ماهنامه ساينس منتشر کرده اند، با مشاهده فعاليت مغزي اين افراد کشف کردند که خاطرات در کورتکس پيشاني مغز کنترل مي شود.
همچنين به نظر مي رسيد که دو منطقه کورتکس بينايي و هيپوکمپوس مسئول مشاهده، ثبت و بازسازي خاطرات غير احساسي باشند.
در اين خصوص اين دانشمندان توضيح دادند: "نتايج ما نشان مي دهند که حذف خاطرات حداقل در موارد غير روحي رواني، تحت کنترل مناطق پيشاني مغز هستند. اين مناطق توانايي مسدود کردن و حذف برخي از بخش هاي دلخراش خاطرات را دارند. اين مکانيزم مي تواند در فرايند تکامل انتخاب شده باشد. "
هنوز علت اين فرايند که براساس آن مغز انسان خاطرات دلخراش براي مثال بمباران يا يک حادثه رانندگي را خذف مي کند، روشن نشده است. باوجود اين، کشف اين مکانيزم مي تواند به توسعه روش هاي درماني و ساخت داروهاي جديدي براي درمان افرادي که از آسيب هاي روحي رنج مي برند، منجر شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره ما

نویسندگان سایت

پیوند روزانه

پیوند وبلاگ
Create your flash banner online in 5 step